2.9 C
De Bilt
maandag, 6 februari 2023

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

In actie voor schone ‘parkeerplaats onder de brug’

Op 21 oktober is in Waalwijk op een parkeerplaats een bijzondere actie gestart tegen zwerfafval. De gemeente werkt hierbij samen met fastfoodrestaurants in de buurt van een bekende ontmoetingsplek. De actie is het resultaat van eigen onderzoek.

Om welke plek gaat het?

We pakken een populaire ontmoetingsplek aan waar veel zwerfafval ligt. Belangrijk is dat het een ontmoetingsplek blijft. Het gaat om de bekende ‘parkeerplaats onder de brug’ aan de Professor Asserweg in Waalwijk, vlakbij Kentucky Fried Chicken (KFC). In de buurt zitten ook andere fastfoodketens als McDonald’s en Burger King. Dagelijks ligt er veel zwerfafval. Hiervan is 90% afkomstig van deze fastfoodketens.

Wat hebben we gedaan?

‘Houden jullie het schoon?’ Met deze vraag roepen we samen met fastfoodbedrijven de bezoekers op hun afval op te ruimen. We hebben een aanpak ontwikkeld om de hoeveelheid zwerfafval op de parkeerplaats terug te dringen. Wat hebben we gedaan?

  • We geven de schoonmaker meer een gezicht. Er is graffiti art aangebracht op de pilaren van het viaduct. Hiermee maken we de locatie ook aantrekkelijker.
  • We plaatsten blauwe kliko’s. Ze staan op zichtbare plekken bij de pilaren, waar de meeste bezoekers parkeren. Zo kan iedereen zijn afval kwijt.
  • Op de zakken van KFC en McDonald’s komt ook een boodschap. De restaurants vragen dus bij het afhalen al aandacht voor het opruimen.

Waarom deze aanpak op de parkeerplaats?

Met onze aanpak laten we op een leuke manier zien wat de gevolgen zijn van je gedrag. Iemand ruimt namelijk de rommel achter jou op. Zodra je dat eenmaal weet, hoe kun je dan nog rotzooi achterlaten? Met de schilderingen op de pilaren brengen we dat in beeld. Maar het begint al bij het afhalen. KFC en McDonald’s nemen hun verantwoordelijkheid. ‘Houden jullie het schoon?’ komt dus ook als boodschap op hun zakken.

Wat ging eraan vooraf?

We deden onderzoek op locatie bij de parkeerplaats. We onderzochten het zwerfafval en spraken met betrokkenen. Zo vroegen we bezoekers naar hun ervaringen. Maar ook aan WML die het afval opruimt, en onze boa’s die het gebied controleren. Hier is onze aanpak uitgekomen. KFC en McDonald’s doen mee, waardoor deze fastfoodketens onderdeel van de oplossing worden. Een unieke samenwerking, waar we erg blij mee zijn.

Vanaf 21 oktober te zien onder de brug en op de afhaalzakken!

spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

Nieuws uit deze regio