3.9 C
De Bilt

De Bibliotheek helpt met dingen regelen via de websites van de Overheid

Henk is 76 en wil zijn rijbewijs verlengen. Hij moet daarvoor via de computer een gezondheidsverklaring invullen op de computer. De bibliotheek helpt hem, omdat hij zelf geen idee heeft hoe dat moet. Helemaal niet hoe hij moet inloggen via DigiD. Een medewerker helpt Henk op internet de juiste informatie te vinden. Hij kan nu verder zelf het formulier invullen en versturen. Twee maanden later komt hij nog even terug om te vertellen dat zijn rijbewijs verlengd is.

Dit is een voorbeeld van dingen die je tegenwoordig moet regelen via de computer. Ook zaken regelen met bijvoorbeeld de gemeente, de belastingdienst of UWV gaat vaak via internet.

Denk bijvoorbeeld aan

  • Gebruik van het DigiD
  • Aanvragen van een toeslag
  • Afspraak maken bij de gemeente
  • Overstap maken naar een andere verzekering

Veel mensen vinden het lastig en willen graag wat hulp hierbij.

Logo Informatiepunt Digitale Overheid

De Bibliotheek helpt

De medewerkers van de Bibliotheek hebben geleerd de weg te vinden op het internet en gaan samen met u op zoek naar de informatie die u nodig heeft. Ze laten ook zien hoe het werkt op de computer, zodat u het in het vervolg veilig zelf kunt regelen.

Soms kan een medewerker uw vraag niet beantwoorden. Dan verwijzen ze u door naar de juiste organisatie en maken meteen met u een afspraak bij deze organisatie.

Meer informatie

Kom langs! Er is een spreekuur op maandag 10.30 – 12.30 uur in de Bibliotheek Mijdrecht. Maar u kunt ook gewoon binnenlopen, een afspraak maken is niet nodig. U kunt ook bellen naar (0297) 28 14 76. Of kijk op www.bibliotheekavv.nl/ido.

De hulp van de Bibliotheek is gratis. U hoeft er geen lid van te zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio