Klanttevredenheid gemeente verbeteren

Nissewaard – De gemeente Nissewaard gaat kijken of het mogelijk is om een doorlopende klanttevredenheidsonderzoek te houden. Dit onderzoek moet gehouden worden onder inwoners die zich tot de gemeente wenden met een melding of een klacht. Een motie van Nissewaard Lokaal, mede ingediend door PVV, LieverLinks en PvdA, om dit te onderzoeken is unaniem aangenomen.

Klachten van inwoners zijn aanleiding

Aanleiding voor de motie zijn de klachten die Nissewaard Lokaal heeft ontvangen van inwoners. Zij klaagden erover dat zij niet altijd een reactie kregen na een melding of een klacht bij de gemeente. Ook de gemeentelijke Ombudsman heeft in haar jaarverslag 2020 geconstateerd dat inwoners in Nissewaard lang moeten wachten op een antwoord van de gemeente. Ook worden inwoners niet volledig geïnformeerd of krijgen zij helemaal geen reactie op hun meldingen.

Tevreden met unanieme steun

Nissewaard Lokaal is blij en tevreden dat de gemeenteraad unaniem heeft ingestemd met de motie. “In het bedrijfsleven is het normaal om continu de klanttevredenheid te meten om de dienstverlening aan te passen en te verbeteren,” stelt de partij. Door na afhandeling van elke melding automatisch een evaluatieformulier te sturen, kan de gemeente achterhalen hoe de melding is opgelost en hoe tevreden men er over is. Zo nodig kan de dienstverlening verbeterd worden. De gemeente gaat bekijken of dit ook lokaal mogelijk is en of inwoners hier wel op zitten te wachten.

“Wij willen graag monitoren aan de voorkant in plaats van te reageren op de Ombudsman als laatste redmiddel. Dan is het leed immers al geleden,” stelt Nissewaard Lokaal.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nieuws uit deze regio

Bouwovereenkomst kademuur Maarland NZ ondertekend

Brielle - Voor het herstel van de kademuur Maarland Noordzijde hebben vrijdag 30 juli Strukton Civiel West bv en de gemeente Brielle een bouwovereenkomst...

Behoud plaats viskraam Akkerhof onderwerp van debat in Nissewaard

Spijkenisse - Nissewaard Lokaal wil een debat over de situatie rond de viskraam op het Akkerhof. Het gemeentebestuur wil de viskraam van het centrale...

MKB geholpen door gemeenten Zuid-Hollandse Delta met digitalisering

De gemeenten Brielle, Goeree-Overflakkee, Hellevoetsluis, Hoeksche Waard, Nissewaard, Westvoorne, MKB Rotterdam Rijnmond en lokale ondernemersverenigingen hebben samen met de provincie Zuid-Holland de MKB-Deal Digitalisering...

Nut gemeentelijke zonnepanelen roepen vragen op bij Nissewaard Lokaal

Nissewaard Lokaal heeft schriftelijke vragen gesteld over zonnepanelen op gemeentelijke panden. Aanleiding betreft het bericht van de gemeente Nissewaard over de ‘succesvolle eerste fase’...

Sloop seniorenwoningen Patrijzenlaan officieel van start

Oostvoorne - Aan de Patrijzenlaan in Oostvoorne komen 42 nieuwe, duurzame sociale huurwoningen. De sloop van de 26 oude seniorenwoningen, die plaatsmaken voor de...

Uitstel bestemmingsplanprocedure windturbines Haringvlietdam

Hellevoetsluis - Het college van B&W heeft besloten om de bestemmingsplanprocedure voor de windturbines aan de Haringvlietdam uit te stellen. De reden daarvoor is...

Bezoekerscentrum Tenellaplas opent opnieuw haar deuren

Rockanje - Eindelijk is het zover: na maanden verbouwen, opent Bezoekerscentrum Tenellaplas zondag 25 juli haar deuren opnieuw voor publiek! Het bezoekerscentrum onderging een...

Versterken van de Zuid-Hollandse ecosystemen

Provincie Zuid-Holland - Wie dieren wil beschermen kijkt niet alleen naar de dieren zelf, maar vooral ook naar de omgeving waarin die dieren leven....