0.5 C
De Bilt
donderdag, 9 februari 2023

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

Op de pagina Adverteren van Regio Online lees je alles over de mogelijkheden om te adverteren op onze nieuwswebsite. Adverteren kan door middel van content, maar je kunt ook adverteren met banners bijvoorbeeld.

Adverteren

Wist je dat adverteren bij Regio Online helemaal niet duur is? Adverteren kan al vanaf 1 euro per dag voor banners. Adverteren met content kan al vanaf 24,95 euro. Laat je informeren over alle mogelijkheden die wij met adverteren bieden. Natuurlijk vindt je op Regio Online alles over regionaal en lakaal nieuws. Daarnaast kun je weer & verkeersinformatie vinden en via P2000 de actuele 112 meldingen bij jou inde buurt.

ProRail: Grote buitendienst­stellingen in 2022

Binnenland – Treinreizigers moeten in 2022 goed de reisplanners bekijken voordat ze de deur uitgaan, want ProRail heeft maar liefst 34 grote buitendienststellingen op de agenda staan. Dat betekent dat bepaalde trajecten er voor drie dagen of langer uitgaan en er dus geen treinverkeer mogelijk is.

Veilig en betrouwbaar

Het zijn werkzaamheden die onherroepelijk moeten worden uitgevoerd om het spoor veilig en betrouwbaar te houden en om vernieuwingen door te voeren met het oog op de toekomst. Naast de langdurige werkzaamheden zijn er ook tientallen klussen die korter duren, zodat reizigers maar twee dagen of korter zijn aangewezen op vervangend vervoer.

Minder uitstoot en files

“Als Nederland en Europa willen we meer treinen laten rijden, omdat dit minder CO2-uitstoot veroorzaakt dan autoverkeer en files voorkomt,” legt Riet Schroven uit. Zij is directeur Projecten bij ProRail, dat nieuwbouw- en onderhoudsprojecten leidt. “Maar om meer treinen te laten rijden moeten we sporen aanpassen of uitbreiden. Bovendien slijt het spoor sneller als we er meer overheen rijden. Dat betekent dus vaker onderhoud.”

Tijdens dat onderhoud kunnen er veelal geen treinen rijden. Riet: “Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het belangrijk is dat de mensen die door weer en wind en vaak in de nacht aan het spoor werken, dat veilig moeten kunnen doen. Dan kan het niet zo zijn dat er spanning op de bovenleiding staan of treinen met 130 kilometer per uur voorbijrazen.”

Veel werk tegelijk voor ProRail

Schroven realiseert zich dat dat veel vraagt van reizigers, vervoerders en omwonenden. “Maar wij doen er alles aan om die hinder zo veel mogelijk te beperken. We verbeteren onze werkmethoden continu. Zo doen we tegenwoordig heel veel werk tegelijk, zodat reizigers en omgeving de hinder maar één keer hoeven te verduren. En veel werk vindt plaats tijdens de vakanties, in weekenden en in de nacht.”

Traject Landgraaf-Heerlen

De meeste hinder gaan passagiers dit jaar ondervinden in Limburg, waar op het traject tussen Landgraaf en Heerlen het spoor maar liefst 64 dagen achtereen afgesloten zal zijn voor het treinverkeer, tussen 5 maart en 9 mei. Dat de reizigers tussen Landgraaf en Heerlen zo lang verstoken zijn van treinverkeer, komt ook doordat ProRail rekening moet houden met omwonenden.

Schroven: “Bouwen gaat helaas ook niet zonder hinder voor de omgeving. Daarin moeten we dus evenwicht zoeken. In dit geval betekent dat dat we hier juist voornamelijk overdag werken en dat de aannemer gebruikmaakt van machines die minder herrie maken. Anders is het echt niet te doen voor mensen die dicht bij het spoor wonen.”

De werkzaamheden tussen Landgraaf en Heerlen zijn nodig om het spoor te verdubbelen. De spoorverdubbeling is onderdeel van een reeks maatregelen om het reizigersvervoer tussen Duitsland en Nederland te verbeteren: door de capaciteit van het spoor te vergroten, kunnen er veel vaker treinen rijden tussen beide landen. Daarvoor laat ProRail verschillende viaducten verbreden of vervangen en wordt een overweg in Landgraaf ingeruild voor een viaduct.

Culemborg-Geldermalsen

Ander spoorwerk waar reizigers veel van gaan merken vindt plaats tussen Culemborg en Geldermalsen. De aannemer zal een laag slappe grond onder het spoor vervangen door een stevige funderingslaag en het spoor vernieuwen, waaronder dwarsliggers spoorstaven en bovenleiding. Deze maatregelen zijn nodig om een snelheidsbeperking bij Culemborg op te kunnen heffen. De snelheidsbeperking op dit drukke traject leidt ertoe dat reizigers en goederenvervoerders bij storingen eerder hinder ervaren.

Het werk tussen Culemborg en Geldermalsen wordt opgesplitst in een periode van zes dagen (28 april tot en met 4 mei) en 23 dagen (14 juli tot en met 6 augustus), wat op dit traject zeer veel reizigers zal treffen. Schroven: “Helaas kan dit onderhoud niet worden uitgesteld. Dan nemen we het risico dat sporen onverwachts voor langere tijd onbeschikbaar zijn. Dan heb je echt de poppen aan het dansen op zo’n druk traject. De reiziger moet wel kunnen vertrouwen op het spoor.”

Elders op dezelfde route, tussen Eindhoven en Venlo, vinden dit jaar ook nog veel spoorwerkzaamheden plaats. Het gaat dan onder meer om spoorvernieuwing en aanleg van een tunnel tussen 23 oktober en 2 november.

Bron: NS

spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

Nieuws uit deze regio