9 C
De Bilt

Waar spandoeken en reclameborden allemaal wel niet handig voor zijn

De opbrengst die spandoeken en reclameborden opleveren, is nog steeds zeer hoog. In tijden waarin online reclame voornamelijk overheerst, is het gebruik van buitenreclame nog steeds belangrijk. Het gebruik van deze doeken en borden zijn een straatbeeld geworden. Nederlanders zien het ook minder vaak als een last dan bijvoorbeeld televisie reclame. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt wanneer je reclame gaat maken op spandoeken of reclameborden?

Hoe val je op met een spandoek?

De voornaamste reden om een spandoek op te hangen is om op te vallen. Voordat het ontwerp en de boodschap wordt bepaald is het belangrijk om een doel op te stellen. Wat wil je bereiken met het gebruik van een spandoek? Is dit een betere naamsbekendheid, of wil je mensen aanzetten tot actie? Vervolgens vertaal je het doel door naar een boodschap. De boodschap die je wilt overbrengen op een spandoek moet eenvoudig zijn. De kern van de boodschap is het belangrijkste.

Duidelijk in één oogopslag

Door het spandoek te bedrukken met een bedrijfslogo en slogan kun je dit duidelijk naar voren laten komen. Een achtergrondkleur in de huisstijl van je organisatie zorgt voor herkenning. Het belangrijkste is dat de lezer in één oogopslag het spandoek kan lezen en de boodschap kan onthouden. Verder is het goed om te kijken naar de omgeving waarin het spandoek wordt geplaatst. Een simpel of rustig spandoek valt meer op  in een omgeving waar het druk is en ook veel drukke spandoeken hangen. 

Wat is het verschil tussen spandoeken en reclameborden?

De kosten van het drukken van reclameborden is gelijk aan dat van een spandoek met frame. Wanneer je een reclamebord nieuw wilt bedrukken zijn de kosten hoger dan dat voor een spandoek. Bij het spandoek hoeft er namelijk geen nieuw frame te worden gemaakt, maar alleen het doek. Reclameborden worden meer gebruikt voor het maken van reclame over een product.

Spandoeken worden vooral gebruikt om naamsbekendheid voor een bedrijf te genereren. Reclameborden kunnen op zeer veel plekken geplaatst worden. Reclame bij trein- en busstations en bushaltes zijn populair en hebben een groot bereik. Daarnaast worden reclameborden veel gebruikt in winkelcentra en winkelstraten. Het plaatsen van reclameborden op masten naast snelwegen of drukke locaties hebben een groot bereik.

Achterhaal je doelgroep

Door eerst te achterhalen wie je doelgroep is en wat het doel van het maken van de reclame is, kun je daarna bepalen wat je wilt bedrukken op je spandoeken of reclameborden. Vervolgens is de locatie belangrijk en deze moet goed aansluiten bij de doelgroep. Wanneer het de juiste locatie heeft, is het een goede manier om indruk te maken op je doelgroep. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio