Het begrip content marketing komt regelmatig voorbij als je online zoekt naar mogelijkheden om promotie voor jouw bedrijf, producten of diensten te maken. Eigenlijk is het heel eenvoudig het maken van reclame door tekstuele en visuele inhoud (content) in een artikel te zetten. Er zijn wel verschillen in welke content je wilt promoten en met welk doel.
Verschillen in content marketing: de advertorial
Een bekend voorbeeld is de Advertorial. Hierin wordt in een uitgebreid artikel een bedrijf, de producten en/of diensten daarvan en/of de mensen achter het bedrijf beschreven. Het doel is om lezers zich betrokken te laten voelen bij de mensen, producten en/of diensten van jouw bedrijf. Het ontwikkelen van een binding met je publiek dus. Omdat een advertorial zeer specifiek is en wat betreft de inhoud puur promotioneel is, heeft deze een wat hoger tarief voor publicatie.
De informatieve blog
Een informatieve blog is een vorm van content marketing waarbij de vorm een interessant en vooral informatief artikel is, waarin lezers tips of adviezen over een onderwerp krijgen. Hierin worden dan bepaalde trefwoorden voorzien van een link naar een commerciële partij. Denk bijvoorbeeld over een blog over de beste tips om je huis te isoleren. Daarin kun je dan een aantal links naar (pagina’s op) jouw website verwerken. Hierdoor biedt je de lezer interessante inhoud om te lezen en kunnen ze doorklikken om op jouw website iets te bekijken.
Overigens hebben de links in het artikel ook een tweede doel. De links worden geïndexeerd door de zoekmachines (do-follow links) en bouwen daardoor aan betrouwbaarheid en vindbaarheid op in die zoekmachines.
Bij Regio Online vindt je op de pagina Over Ons vindt je hier meer informatie over.