19 C
De Bilt
donderdag, 18 augustus 2022

Erik Lankman voorgedragen als griffier

Borger-Odoorn – De selectiecommissie van de gemeenteraad van Borger-Odoorn draagt Erik Lankman voor als de nieuwe griffier. Op 7 juli neemt de raad hierover een besluit.

Functie

De heer Lankman heeft jarenlange ervaring als griffier en kan deze ervaring inzetten voor de gemeenteraad. De griffier is de secretaris van de gemeenteraad en de schakel tussen de raad en de ambtelijke organisatie. De griffier is verantwoordelijk voor de voorbereiding, het verloop en de nazorg van de raadsvergaderingen. De griffier adviseert de leden en de voorzitter over inhoudelijke, strategische, procedurele en juridische aspecten van de raad. Tot slot geeft de
griffier leiding aan het overige personeel dat werkzaam is op de griffie.

Albertus Steenbergen, voorzitter werkgeverscommissie, is blij dat de commissie in Erik Lankman de nieuwe griffier heeft gevonden: ”Op deze manier kunnen we samen verder bouwen aan de raad.”

mooie klussen voor Erik Lankman

“Er ligt een aantal mooie klussen, die we samen moeten oppakken. Ik verheug me er op om samen met de gemeenteraad aan de slag te gaan,” aldus Erik Lankman, die blij is met de voordracht.

Erik Lankman zal per 22 augustus van start gaan als griffier. Hij volgt Femke Koekoek op, die vanaf november 2021 als interim-griffier werkzaam is voor de raad van Borger-Odoorn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio