8.9 C
De Bilt

Budgetloket van start in de gemeente Hardenberg

Hardenberg – Inwoners van Hardenberg met geldproblemen kunnen via het Budgetloket op een gemakkelijke en laagdrempelige manier in contact komen met de gemeente. Via het loket wordt gekeken voor welke minimaregelingen men in aanmerking komt en welke hulp bij geldzaken de inwoner kan ontvangen.

Website voor vragen en antwoorden

Op de nieuwe website www.budgetloket-hardenberg.nl kunnen inwoners met geldvragen of problemen terecht. De website is overzichtelijk, eenvoudig en bevat alleen de nodige basisinformatie. Hiermee neemt de gemeente drempels weg die inwoners kunnen ervaren om contact op te nemen met de gemeente. We stimuleren de inwoner over te gaan tot actie dit kan zijn bellen naar de gemeente of het invullen van een vragenlijst. Hierna worden ze verder geholpen door het Klantcontactcentrum, een inkomensconsulent of partnerorganisatie.

Wethouder Mary Looman: ‘We willen alle inwoners die onze hulp nodig hebben bereiken.’

Het Budgetloket is opgezet om ervoor te zorgen dat inwoners de weg naar de gemeente en haar partners gemakkelijk weten te vinden. Wethouder Mary Looman: “Wij willen alle inwoners van de gemeente een eerlijke kans bieden. Dit betekent dat wij iedere inwoner die onze hulp nodig heeft willen bereiken. Geldproblemen zorgen vaak voor stress. Dit kan ervoor zorgen dat men het overzicht aan mogelijkheden kwijtraakt of niet goed begrijpt. Daarom is het Budgetloket zo simpel mogelijk en bieden wij informatie laagdrempelig en duidelijk aan.”

Toegankelijk Budgetloket

Het Budgetloket is toegankelijk voor iedereen. De website is beschikbaar in twee talen en informatie wordt aangeboden op taalniveau A2. Mensen die minder digitaal vaardig zijn ontvangen de informatie in een folder.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Nieuws uit deze regio