Nog steeds foute antwoorden bij BelastingTelefoon.

Binnenland – De Consumentenbond heeft voor het zesde jaar op rij de BelastingTelefoon  een onvoldoende gegeven.  Uit onderzoek van de Consumentenbond en Mysterybellers blijkt dat de medewerkers van de Belastingdienst meer dan de helft van de vragen fout beantwoord.

Zelfde fouten

In de onderzoeken werden de zelfde vragen gesteld als in 2016 en 2017.  In deze jaren gaven de medewerkers al foute antwoorden. Ook dit jaar geven ze bijna altijd  weer foute antwoorden op de vraag over recht op alleenstaande-ouderenkorting. Hierdoor lopen mensen die recht hebben op deze korting 876 euro mis.

Financieel jaaroverzicht

Bij een vraag over het financieel jaaroverzicht gaf geen van de medewerkers het goede antwoord. Overschrijvingen die net voor de jaarwisseling  zijn gedaan, worden door de banken pas verwerkt in het financiële jaaroverzicht va het volgende jaar. Hierdoor betalen de consumenten vaak te veel vermogensbelasting.  Er is niet één medewerker geweest die ons heeft gewezen op de mogelijkheid dat je het financieel jaaroverzicht mag aanpassen.

Onvoldoendes

De medewerkers van de BelastingTelefoon scoren op het gebied van kennis over de belastingen een 4.8. Bij een vervolgonderzoek was er een lichte verbetering te zien.  Nu haalde ze een 5.4. Volgens de Consumentenbond blijft de service onder de maat.

Onbegrijpelijk

Directeur Consumentenbond Bart Combée begrijpt er niet van. ,,Onbegrijpelijk dat de BelastingTelefoon vragen keer op keer fout beantwoordt. Minder dan de helft van onze vragen werd goed beantwoord. Terwijl als consumenten één fout maken, kunnen zij daarvoor al een boete krijgen. Consumenten moeten er op kunnen vertrouwen dat de informatie van de BelastingTelefoon gewoon klopt.”

Specialistenafdeling

Niet alles gaat fout bij de belastingTelefoon. Voor een moeilijke zorgvraag werden de bellers van Mysterybellers doorverbonden met iemand van de ‘specialistenafdeling voor zorgkosten’. Deze medewerker wist de vragen die rond de jaarwisseling  fout beantwoord werden nu wel goed beantwoord. Dit is de reden dat van het hogere rapportcijfer in maart.

 

Bron: AD.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nieuws uit deze regio

Campagne ‘Buzzverhalen’ breng het Openbaar Vervoer tot leven

Wat zijn Buzzverhalen? Onderweg maken we allemaal weleens iets mee. Van een spontaan gesprek met een wildvreemde, een luisterend oor voor een reiziger of...

Scholen pakken achterstanden aan met bewezen interventies

Landelijk - Vanaf vandaag kunnen scholen gebruikmaken van een keuzemenu met bewezen effectieve manieren om achterstanden van leerlingen in te lopen en de kwaliteit...

11 Luchtmobiele Brigade neemt deel aan grote NAVO-oefening Swift Response 21

11 Luchtmobiele Brigade neemt deel aan de grote Airborne-oefening Swift Response 21 in Roemenië. Na 10 dagen thuisquarantaine en een negatieve COVID-test zijn de...

Beslaglegging na misbruik coronasteun TVL

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft deze week de gerechtsdeurwaarder beslag laten leggen op de bezittingen van 400 bedrijven die misbruik hebben gemaakt...

Word restauratiespecialist! Dát is pas een mooi vak.

In Gelderland is een groot tekort aan vakmensen. Ook restauratiespecialisten zijn daardoor schaars. Circa 17.000 Gelderse monumenten zijn afhankelijk van vakmanschap. Daarom starten het...

Politie, OM en Rechtspraak risicovol door wisselend financieel beleid

Den Haag - De Politie, het Openbaar Ministerie en de Rechtspraak hadden de afgelopen 10 jaar te maken met wisselend beleid, voor zowel de...

Jongeren uit hele wereld sturen brandbrief over voedselbeleid naar de Tweede Kamer

Begin dit jaar vond de Flevo Campus Think Tank voor de vijfde maal plaats. Bijna twintig jongeren uit alle windstreken van de wereld doken...

Uit eten met sneltest onbespreekbaar voor KHN

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers....